WIADOMOŚCI

Ferrari liczy na wyniki współpracy z Shellem
Ferrari liczy na wyniki współpracy z Shellem
W czasach gdy prace nad rozwojem jednostek napędowych zastały zamrożone, a nowy regulamin zakłada zakaz tankowania podczas wyścigów, jednym z bardzo ważnych elementów, mogących wpłynąć na poprawę osiągów na torze jest ścisła współpraca z dostawcą środków smarnych oraz paliwa.
baner_rbr_v3.jpg
Zespół Ferrari liczy, że długotrwała i bardzo ścisła współpraca z Shellem pomoże poprawić osiągi F10 w nowej erze.

„Sezon 2010 jest najbardziej interesujący” mówił podczas dzisiejszej prezentacji Luca Marmorini, który we włoskim zespole jest odpowiedzialny za silniki. „To nowe wyzwanie, nowe jeżeli rozważa się ostatnie 15 lat. Zakaz tankowania sprawia, że parametr jakim jest konsumpcja paliwa staje się bardzo ważny jeżeli chodzi o osiągi. Jeżeli silnik zużywa mniej paliwa, bolid jest lżejszy, a co za tym idzie osiąga lepsze czasy okrążeń.”

„Ciężko pracowaliśmy nad tym problemem, nie tylko w naszym zespole, a optymalizacja zużycia paliwa jest pracą zespołową i angażuje ludzi, którzy pracują nad całym systemem zarządzania jednostką napędową. Są w to zaangażowani ludzie od elektroniki, jak również sami kierowcy.”

„Fakt, że pracujemy pod jednym dachem, sprawia że mamy ważną przewagę jeżeli chodzi o optymalizację zużycia paliwa. Spory wkład w to pochodzi właśnie z tego względu. Ważna jest także tutaj współpraca z Shellem, która pozwoliła nam uczynić krok do przodu.”

„Wspólnie z Shellem próbowaliśmy zoptymalizować oleje i paliwo, więc możemy mieć przewagę, która sprawi, że F10 będzie zwycięskim bolidem.”

Marmorini przyznał także, że poprawiono niektóre elementy silnika w tych obszarach, w których pozwala na to regulamin F1: „Zamrożenie prac oznacza, że główne elementy nie mogą być rozwijane, więc możliwość bezpośredniego rozwoju osiągów jest mocno ograniczona. Zdecydowaliśmy się więc na przeprojektowanie układu wydechowego, teraz wydech w F10 jest niekonwencjonalny.”

„Zmodyfikowaliśmy także elementy dodatkowe, ponieważ silnik nie będzie już używał KERS, jak to miało miejsce w sezonie 2009 i zainwestowaliśmy w materiały i procesy, które obniżą koszty silnika.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

10 KOMENTARZY
avatar
habib

28.01.2010 14:56

0

pożyjemy, zobaczymy...


avatar
lechu55

28.01.2010 15:16

0

Nie byłbym taki pewny czy ten F10 będzie zwycieskim bolidem ale czas pokaze.


avatar
walerus

28.01.2010 15:24

0

dużo tych Merców dookoła...


avatar
ignol44

28.01.2010 16:20

0

Własnie niech sobie nie myslą że mercedes też przespał zime


avatar
Musashi

28.01.2010 16:24

0

Czemu nowe Ferrari ma symbol F10 a nie F61? czy F70?:) Ktoś wyjaśni newbie?


avatar
melo

28.01.2010 16:51

0

bo cofneli sie w rozwoju jak cała F1


avatar
Jacu

28.01.2010 17:24

0

@5 - F60 mial nazwe okazjonalna z uwagi na 60cio-lecie firmy. F10 prawdopodobnie jest skroceniem oznaczenia roku 2010 (F2010). Co do szumnych zapowiedzi tez jestem sceptycznie nastawiony i to mimo powrotu do Ferrari takiej legendy inzynierii jak Marmorini. Jest zamrozenie rozwoju jednostek ( o jak mnie to wk.....!! ) a Ferrari mialo najbardziej paliwozerna jednostke napedowa. I to znacznie na niektorych wyscigach po 20 l wiecej w stosunku do renowki. Zatem nawet jak zrobia spory postep to inni cos tam znowu odskocza w tej kwestii. No ale moze jakies cuda im sie uda zdzialac.


avatar
mc2000

28.01.2010 19:44

0

a ja jako wierny jednemu zespolowi, zawsze bede stawial na ferrari, jestem pewny ze to bedzie zespol ktory bedzie walczyl o mistrzostwo, a zreszta zobaczycie pod koniec sezonu. pozdro dla wszystkich oddanych kibicow


avatar
Gosu

28.01.2010 20:08

0

Prawda jest taka, że na razie nikt nie wie gdzie w stawce będzie jego miejsce.


avatar
ygor

29.01.2010 02:07

0

Ja dla odmiany nie jestem fanem Ferrari ale widzę, że straszne mają na ten sezon ciśnienie, więc coś mi się zdaje że albo oni na czele stawki albo posypią się głowy ;-)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu